Etiquetes

diumenge, 16 de febrer del 2020

LA FRUITA DEL MES DE FEBRER

Aquest mes de febrer, en el Pla de consum de fruita a l'escola, hem lliurat plàtans de Canàries, peres de la varietat conferència que provenien de Lleida

A banda, també hem distribuït taronges de la varietat navelate i mandarines clementines provinents d'Alcanar, a Tarragona



divendres, 14 de febrer del 2020

HA ARRIBAT EN CARNESTOLTES! I S'HA CASAT A L'ESCOLA!

Ja ha arribat! Ja el tenim aquí! El Rei Carnestoltes ens torna a visitar i aquest any ha triat el divendres 14 de febrer, dia dels enamorats, per aparèixer a la nostra escola! I sabent com és ell, no ho podia fer d'una manera normal, no... ens ha convidat al seu casament! Es veu que ha escollit el dia de Sant Valentí i de Santa Valentina per a casar-se amb la Reina Carnestoltes i ens ha convidat al seu enllaç que s'ha celebrat, amb la presència de tot el seu estrafolari seguici, al pati de l'escola. 

El Rei ha arribat a l'altar de la mà de la seva mare i, la Reina, ho ha fet de la mà de la seu pare i precedida per una catifa de pètals de rosa. Els anells, de primera categoria, brillaven d'allò més i la núvia ha llançat el ram enlaire, que ha recollit una de les seves dames d'honor. Vaja, el que serien ser unes noces reials amb tota mena de detalls. 

Quan la cerimònia ha finalitzat, i ja un cop casats, el Rei i la Reina Carnestoltes han decidit fer un ball per a celebrar les seves núpcies i l'han fet acompanyats del seu seguici. 

En acabat, tant el Rei com la Reina ens han dedicat un divertit pregó de Carnaval en el qual hem fet un repàs a les disfresses que cadascun dels cursos estan preparant per aquesta edició de la festa; s'estan confeccionant disfresses vinculades als països que cada classe estudia i que formen part de la ruta que Magallanes i Elcano van fer ara fa cinc-cents anys.

En finalitzar el pregó, tant el Rei com la Reina ens han donat les consignes de Carnaval que són aquelles que haurem de lluir la setmana vinent, en la qual gaudirem de les festes de carnaval tall i com ens agrada a l'escola. 

I tot seguit, abans de tornar a la classe, hem assajat les coreografies que formaran part aquest any del gran ball de Carnaval, al qual us convidem aquest proper divendres dia 21 de febrer, tot just després de la gran Rua de Carnaval. 

Veieu un breu resum de com ha anat tot plegat en aquestes imatges en exclusiva que la Reina i el Rei Carnestoltes ens han deixat compartir amb vosaltres!










dimarts, 4 de febrer del 2020

LA VOLTA AL MÓN TOT JUGANT! EL VÍDEO DE L'ESPORT-DIVER!

Hola a totes i a tots!

Aquí teniu el vídeo de l'Esport-Diver d'aquest any. 

Aquest curs ens trobem en la seva vint-i-unena edició i l'hem dedicat a la commemoració del cinquè centenari de la primera volta al món feta per Magallanes i Elcano

Esperem que el gaudiu tant com ho vam fer nosaltres tot jugant a les propostes que la classe de 6è ens havia preparat!



dilluns, 3 de febrer del 2020

30 DE GENER: DIA ESCOLAR DE LA NO-VIOLÈNCIA I LA PAU. HO CELEBREM ESTRENANT UNA CANÇÓ I AMB JOCS PER A LA CULTURA DE LA PAU

El passat dijous dia 30 de gener, com ho fan simultàniament a molts centres escolars, vam celebrar el DENIP, acrònim del Dia Escolar de la No-violència i la Pau, que es celebra des de 1964 al nostre país de la mà del poeta i pacifista Llorenç Vidal tot i que a d'altres llocs del planeta amb calendaris escolars propis de l'hemisferi sud, es celebra el 30 de març. 

Dediquem aquesta data en especial a destacar la cultura no violenta i pacifista, però el nostre ideari educatiu, el que practiquem diàriament des del matí i fins a la tarda i més enllà d'aquest horari quan es fan colònies, sortides o activitats escolars fora de l'horari lectiu, no n'és una excepció tenint en compte, a més, el perfil franciscà en la nostra manera d'educar. 


Es tria aquesta data tot recordant la desaparició de Mahatma Gandhi (1869 - 1948), el líder pacifista que va defensar i promoure resistència pacífica, l'absència de la violència i refermar la pau enfront de la injustícia. Ho va fer amb tanta passió i fins a les últimes conseqüències, ja que va ser assassinat per aquest motiu. Va doncs també per a la seva figura i el seu llegat, la commemoració d'aquest dia i la necessitat de mantenir-lo ben viu en el nostre calendari escolar. 

Al nostre centre pensem que una educació inspirada en una cultura de pau i de no violència hauria de permetre al nostre alumnat adquirir coneixements, capacitats, actituds i competències que reforcin el seu desenvolupament com a ciutadans i ciutadanes globals que siguin alhora crítics i compromesos/es amb els seus drets i amb els de les altres persones. 



Així doncs, a les classes en parlem dies abans adequant el discurs a les característiques de cada grup classe i vinculant els problemes de convivència locals que trobem al nostre entorn (el pati, la classe, el poble, el país) amb els problemes que es viuen a d'altres indrets del món i refermant el nostre compromís per a resoldre'ls tots ells de la mateixa manera: a través de la cultura de la pau. 

En aquest sentit, durant aquesta setmana la nostra escola s'ha omplert de coloms de la pau com els que acompanyen aquesta entrada al blog. Ara bé, us heu preguntat mai perquè un colom blanc amb una branca d'olivera al bec és el símbol de la pau que més estès està a la nostra cultura? Si ho voleu saber, només heu de llegir un article molt interessant de la revista Sàpiens que ho explica. Podeu accedir a l'article clicant aquí

Així doncs, aquest 30 de gener i amb la feina feta a les aules al voltant d'aquesta efemèride, l'alumnat d'Educació Primària en sortir al pati a les 11  troba amb les companyes i els companys d'Educació Infantil per a cantar plegats una cançó d'estrena, escrita i composta a quatre mans a l'àrea d'Educació Artística entre tots els centres de la nostra congregació (Sant Cugat, Poblenou, Plaça Universitat i Vilassar de Mar) que des d'aquesta data es converteix de manera oficial en l'himne de les nostres escoles Franciscanes. 

Per altra banda, a la tarda, la classe de Segon va convidar la classe de Sisè a participar en una classe d'Educació Física ben diferent i especial; en ella, s'hi practicaven un seguit de jocs per a la pau que tenien una particularitat: s'hi jugaven jocs que no podeu trobar en cap llibre ni a internet; eren jocs dissenyats per les nenes i els nens de Segon a les classes d'Educació per a la Salut tot basant-se en la pregunta: de quina manera es pot expressar la pau tot practicant activitat física? 


La seva inabastable creativitat es va canalitzar a través del treball en equip i els seus fruits van ser diferents jocs on les mostres d'afecte, les paraules positives, el respecte pels altres, els materials i les normes dels jocs així com la col·laboració, l'ajuda i la cooperació hi eren tothora presents. 

Si d'aquesta proposta de jocs, en voleu veure tot el procés, només heu de clicar en aquest enllaç on us hi hem deixat un resum en imatges que ens agradaria compartir amb vosaltres.