dijous, 20 de febrer del 2020
dimecres, 19 de febrer del 2020
dimarts, 18 de febrer del 2020
dilluns, 17 de febrer del 2020
diumenge, 16 de febrer del 2020
LA FRUITA DEL MES DE FEBRER
divendres, 14 de febrer del 2020
HA ARRIBAT EN CARNESTOLTES! I S'HA CASAT A L'ESCOLA!
Ja ha arribat! Ja el tenim aquí! El Rei Carnestoltes ens torna a visitar i aquest any ha triat el divendres 14 de febrer, dia dels enamorats, per aparèixer a la nostra escola! I sabent com és ell, no ho podia fer d'una manera normal, no... ens ha convidat al seu casament! Es veu que ha escollit el dia de Sant Valentí i de Santa Valentina per a casar-se amb la Reina Carnestoltes i ens ha convidat al seu enllaç que s'ha celebrat, amb la presència de tot el seu estrafolari seguici, al pati de l'escola.
Quan la cerimònia ha finalitzat, i ja un cop casats, el Rei i la Reina Carnestoltes han decidit fer un ball per a celebrar les seves núpcies i l'han fet acompanyats del seu seguici.
En acabat, tant el Rei com la Reina ens han dedicat un divertit pregó de Carnaval en el qual hem fet un repàs a les disfresses que cadascun dels cursos estan preparant per aquesta edició de la festa; s'estan confeccionant disfresses vinculades als països que cada classe estudia i que formen part de la ruta que Magallanes i Elcano van fer ara fa cinc-cents anys.
I tot seguit, abans de tornar a la classe, hem assajat les coreografies que formaran part aquest any del gran ball de Carnaval, al qual us convidem aquest proper divendres dia 21 de febrer, tot just després de la gran Rua de Carnaval.
Veieu un breu resum de com ha anat tot plegat en aquestes imatges en exclusiva que la Reina i el Rei Carnestoltes ens han deixat compartir amb vosaltres!
dimarts, 4 de febrer del 2020
LA VOLTA AL MÓN TOT JUGANT! EL VÍDEO DE L'ESPORT-DIVER!
Aquí teniu el vídeo de l'Esport-Diver d'aquest any.
Aquest curs ens trobem en la seva vint-i-unena edició i l'hem dedicat a la commemoració del cinquè centenari de la primera volta al món feta per Magallanes i Elcano.
Esperem que el gaudiu tant com ho vam fer nosaltres tot jugant a les propostes que la classe de 6è ens havia preparat!
dilluns, 3 de febrer del 2020
30 DE GENER: DIA ESCOLAR DE LA NO-VIOLÈNCIA I LA PAU. HO CELEBREM ESTRENANT UNA CANÇÓ I AMB JOCS PER A LA CULTURA DE LA PAU
El passat dijous dia 30 de gener, com ho fan simultàniament a molts centres escolars, vam celebrar el DENIP, acrònim del Dia Escolar de la No-violència i la Pau, que es celebra des de 1964 al nostre país de la mà del poeta i pacifista Llorenç Vidal tot i que a d'altres llocs del planeta amb calendaris escolars propis de l'hemisferi sud, es celebra el 30 de març.
Dediquem aquesta data en especial a destacar la cultura no violenta i pacifista, però el nostre ideari educatiu, el que practiquem diàriament des del matí i fins a la tarda i més enllà d'aquest horari quan es fan colònies, sortides o activitats escolars fora de l'horari lectiu, no n'és una excepció tenint en compte, a més, el perfil franciscà en la nostra manera d'educar.
Es tria aquesta data tot recordant la desaparició de Mahatma Gandhi (1869 - 1948), el líder pacifista que va defensar i promoure resistència pacífica, l'absència de la violència i refermar la pau enfront de la injustícia. Ho va fer amb tanta passió i fins a les últimes conseqüències, ja que va ser assassinat per aquest motiu. Va doncs també per a la seva figura i el seu llegat, la commemoració d'aquest dia i la necessitat de mantenir-lo ben viu en el nostre calendari escolar.

Al nostre centre pensem que una educació inspirada en una cultura de pau i de no violència hauria de permetre al nostre alumnat adquirir coneixements, capacitats, actituds i competències que reforcin el seu desenvolupament com a ciutadans i ciutadanes globals que siguin alhora crítics i compromesos/es amb els seus drets i amb els de les altres persones.
Així doncs, a les classes en parlem dies abans adequant el discurs a les característiques de cada grup classe i vinculant els problemes de convivència locals que trobem al nostre entorn (el pati, la classe, el poble, el país) amb els problemes que es viuen a d'altres indrets del món i refermant el nostre compromís per a resoldre'ls tots ells de la mateixa manera: a través de la cultura de la pau.
En aquest sentit, durant aquesta setmana la nostra escola s'ha omplert de coloms de la pau com els que acompanyen aquesta entrada al blog. Ara bé, us heu preguntat mai perquè un colom blanc amb una branca d'olivera al bec és el símbol de la pau que més estès està a la nostra cultura? Si ho voleu saber, només heu de llegir un article molt interessant de la revista Sàpiens que ho explica. Podeu accedir a l'article clicant aquí.
Així doncs, a les classes en parlem dies abans adequant el discurs a les característiques de cada grup classe i vinculant els problemes de convivència locals que trobem al nostre entorn (el pati, la classe, el poble, el país) amb els problemes que es viuen a d'altres indrets del món i refermant el nostre compromís per a resoldre'ls tots ells de la mateixa manera: a través de la cultura de la pau.

Així doncs, aquest 30 de gener i amb la feina feta a les aules al voltant d'aquesta efemèride, l'alumnat d'Educació Primària en sortir al pati a les 11 troba amb les companyes i els companys d'Educació Infantil per a cantar plegats una cançó d'estrena, escrita i composta a quatre mans a l'àrea d'Educació Artística entre tots els centres de la nostra congregació (Sant Cugat, Poblenou, Plaça Universitat i Vilassar de Mar) que des d'aquesta data es converteix de manera oficial en l'himne de les nostres escoles Franciscanes.
Per altra banda, a la tarda, la classe de Segon va convidar la classe de Sisè a participar en una classe d'Educació Física ben diferent i especial; en ella, s'hi practicaven un seguit de jocs per a la pau que tenien una particularitat: s'hi jugaven jocs que no podeu trobar en cap llibre ni a internet; eren jocs dissenyats per les nenes i els nens de Segon a les classes d'Educació per a la Salut tot basant-se en la pregunta: de quina manera es pot expressar la pau tot practicant activitat física?
La seva inabastable creativitat es va canalitzar a través del treball en equip i els seus fruits van ser diferents jocs on les mostres d'afecte, les paraules positives, el respecte pels altres, els materials i les normes dels jocs així com la col·laboració, l'ajuda i la cooperació hi eren tothora presents.
Si d'aquesta proposta de jocs, en voleu veure tot el procés, només heu de clicar en aquest enllaç on us hi hem deixat un resum en imatges que ens agradaria compartir amb vosaltres.
Per altra banda, a la tarda, la classe de Segon va convidar la classe de Sisè a participar en una classe d'Educació Física ben diferent i especial; en ella, s'hi practicaven un seguit de jocs per a la pau que tenien una particularitat: s'hi jugaven jocs que no podeu trobar en cap llibre ni a internet; eren jocs dissenyats per les nenes i els nens de Segon a les classes d'Educació per a la Salut tot basant-se en la pregunta: de quina manera es pot expressar la pau tot practicant activitat física?
La seva inabastable creativitat es va canalitzar a través del treball en equip i els seus fruits van ser diferents jocs on les mostres d'afecte, les paraules positives, el respecte pels altres, els materials i les normes dels jocs així com la col·laboració, l'ajuda i la cooperació hi eren tothora presents.
Si d'aquesta proposta de jocs, en voleu veure tot el procés, només heu de clicar en aquest enllaç on us hi hem deixat un resum en imatges que ens agradaria compartir amb vosaltres.
divendres, 31 de gener del 2020
COMENCEM L'ANY AMB VITAMINES! TORNA EL PLA DE CONSUM DE FRUITA A L'ESCOLA

Com ja sabeu, es
tracta d'una iniciativa de la Unió Europea amb l'acció
conjunta dels Departaments d'Agricultura, Salut i Ensenyament
de la Generalitat de Catalunya i la
seva finalitat és el foment dels hàbits d’alimentació saludables tot oferint:
·
Fruita i hortalisses fresques i gratuïtes per al berenar
del nostre alumnat.
·
Informació sobre els beneficis d’augmentar el consum de
fruites i hortalisses així com aprendre aspectes relatius a la seva diversitat,
producció, estacionalitat, origen, etc.
Enguany, el
calendari de fruites s'inicia aquest mes de gener i es continua lliurant fruita
fresca i eventualment, hortalisses, fins el mes de juny.
A la nostra
escola tradicionalment és l'alumnat de 4t curs d'Educació Primària l'encarregat
de distribuir la fruita a la resta de companys i de companyes de l'escola
alhora que ens informen sobre el seu origen i denominació i ens donen alguns
consells d’higiene alimentària per a consumir-la adequadament.
Us convidem un
curs més a participar d'aquesta proposta entesa com una alternativa al consum
d'altres aliments amb menys qualitat nutricional i esperem que sigui un punt de
partida per a la promoció del consum de fruites i verdures fresques entre el
nostre alumnat.
Animeu-vos a
prendre més fruita i hortalisses fresques i de proximitat!
divendres, 20 de desembre del 2019
BON NADAL I FELIÇ 2020
Que tingueu un Bon Nadal,
viscut amb la il·lusió dels infants,
els records de la gent gran
i envoltats
de la calma de la vostra llar.
Us desitgem un bon any nou,
ple de bons moments
que ens agradarà compartir a vosaltres.
Feliç 2020!
diumenge, 8 de desembre del 2019
JA TENIM A L'ESCOLA LA GUIA AIJU 2019

Ho fem, com sempre, oferint-vos el millor material de què disposem i per aquest motiu us fem arribar la GUIA AIJU de l’Institut Tecnològic de la Joguina de València institució amb qui col·laborem des de fa ja 21 anys!
L’hem repartit en paper però podeu trobar l’edició digital per a consultar o compartir clicant en aquest enllaç.
Què és la Guia AIJU? És una revista altament contrastada i utilitzada per pedagogs, pares i mares, psicòlegs, mestres, ludotecaris, etc... És una important eina d’anàlisi sobre joguines, de caràcter independent i sense ànim de lucre, on hi trobarem un exhaustiu estudi sobre les noves joguines sorgides al mercat durant aquest any.
Què no és la Guia AIJU? No estem davant d'un catàleg de joguines; la guia té un valor molt més elevat que cal que sapiguem copsar per tal d’escollir correctament un element lúdic i educatiu tant important com és una joguina.
Per a què serveix? Ens ajuda a entendre el valor i la funció real de les joguines per així poder adoptar idees per escollir el què millor convé a cada infant. Per tant, us proposem de comparar les propostes que fa la Guia AIJU amb els gustos i les inquietuds dels vostres infants per a fer una tria ben encertada. Enguany, la guia compta amb interessants articles sobre el temps de joc dels infants, igualtat en el món de les joguines, aspectes joguines i sostenibilitat, adreces d’interès per a saber-ne més, entre d’altres aspectes.
Com hi podeu col·laborar? D’entrada la vostra implicació en la documentació que us fem arribar ja us fa partíceps d’aquesta interessant eina de difusió. A més, si com a pares i mares voleu participar en la confecció de la guia i voleu que la vostra opinió es tingui en compte, podeu col·laborar amb l’AIJU. Més de 4000 famílies d’arreu del país ajuden a transmetre als fabricants les seves inquietuds per a millorar ls joguines, dissenyar nous jocs i adequar-los a les tendències i preferències del moment.
Podeu fer-vos família col·laboradora en aquest enllaç del Departament de Pedagogia d'AIJU.
divendres, 22 de novembre del 2019
30 ANYS DE DRETS DELS INFANTS

A banda, aquest 2019 la Convenció sobre els Drets de l'Infant compleix 30 anys.
Malgrat ser el tractat internacional més ratificat de la història, està clar que avui en dia encara hi ha infants de tot el món que no tenen accés a una atenció sanitària adequada, ni a una bona nutrició, no poden obtenir accés a l'educació i sovint, tampoc a la protecció.

Manifest per a defensar els drets dels infants i dels adolescents de Catalunya
Avui dimecres , 20 de novembre, és el Dia Universal dels Drets dels
Infants. Per això, els nens i nenes que ens representen, al Consell Nacional dels
Infants i els Adolescents de Catalunya han escrit un manifest, escrit a partir
dels comentaris d’infants i adolescents de diferents municipis i dels
Objectius de Desenvolupament Sostenible de l’Agenda 2030.
Més
igualtat i menys desigualtats: els infants i els adolescents de Catalunya
pensem que la igualtat i el respecte són molt importants, i que encara queda
molta feina per fer. Pensem que l’educació és molt important per aconseguir una
societat més respectuosa i per que no hi hagi desigualtats.
També pensem que s’ha de treballar per evitar que hi hagi
desigualtats entre els homes i les dones, entre les persones de diferents races
o entre les persones amb diferents orientacions sexuals.
- Més salut i més benestar: pensem que la salut i el benestar són també molt importants,
perquè afecta la qualitat de la nostra vida. Creiem que cal treballar aquests
temes a les escoles, organitzant xerrades sobre les drogues, l’educació sexual
o l’alimentació. També pensem que cal millorar la cura de la salut per a tothom
i cal que els medicaments siguin més barats.
A més, pensem que el benestar dels infants i els
adolescents de Catalunya és molt necessari. De vegades s’oblida que hem de
passar-ho bé i divertir-nos. I per això creiem que calen més activitats i
espais on puguem jugar i fer activitats que ens agradin, a l’escola i als
nostres pobles i ciutats.
- Una
educació millor: l’educació és molt important, tant per als infants com per als
joves. I per això reclamem una educació de qualitat per a tothom. Per
aconseguir-ho, creiem que cal que els professors tinguin més formació, per que
sàpiguen com actuar davant dels conflictes, que sàpiguen entendre i adaptar-se
a les necessitats i el nivell dels seus alumnes, i per que a les escoles hi
hagi més respecte i convivència.
- Cuidem
del medi ambient i el clima: els infants i els adolescents de Catalunya demanem
que s’utilitzin més energies renovables, que canviem el plàstic per materials
biodegradables i que frenem la contaminació.
- Ciutats
més sostenibles i protecció de la vida a la terra: els infants recomanem que hi
hagi menys cotxes amb gasolina i més cotxes elèctrics. També volem que
s’utilitzin més altres mitjans de transport com els patins i les bicicletes o
anar a peu.
I demanem que tots els
punts que hem llegit s’apliquin, per part de la població i del govern de
Catalunya.
A banda, us adjuntem un enllaç a un interessant article del Diari Ara en el qual s'aborden els progressos i els reptes pendents envers la protecció dels drets dels infants. El podeu consultar clicant aquí.
Subscriure's a:
Missatges (Atom)